AVUI 16 º max: 16 º min: -1º
Sou a: Inici / Notícies / Poble Català, posat a caminar

Poble Català, posat a caminar

Aquest proper 4 de juliol a les vuit del vespre, tindrà lloc a Oliana, a la Sala de Plens de l’Ajuntament, un acte commemoratiu dels 40 anys de la sortida des d’Oliana de la Marxa de la Llibertat.

30-06-2016

Cartell de l'acte d'Oliana

La Marxa de la Llibertat va ser una mobilització ciutadana que va recórrer 300 pobles d’arreu de Catalunya l’estiu del 1976 per reivindicar drets bàsics com la democràcia o l’autodeterminació. La mobilització va ser prohibida per Manuel Fraga Iribarne, que era ministre en aquell moment, de manera que es va organitzar clandestinament des dels secretariats que es van organitzar a cada poble.

En l’acte es presentarà el llibre “Poble català, posa’t a caminar” dels historiadors Josep Calvet i Oriol Luján, d’Angle Editorial on s’explica com van transcórrer els actes de fa 40 anys.
L’acte també comptarà amb la presència d’Àngel Colom, que l’estiu del 76 va sortir des d’Oliana en la columna Lluís Companys, com també ho van fer Jaume Collell, d’Eivissa i Joan Sendra de Barcelona i Josep Maria Viladrich, d’Oliana que va participar en l’organització de la sortida des d’Oliana. També hi participaran l’alcalde d’Oliana Miquel Sala, l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla i Amadeu Gallart, alcalde de la Seu l’any 76.

Simultàniament a l’acte d’Oliana se’n celebraran també a Girona, L’Escala, Esterri d’Àneu i La Sènia i en cada un hi participaran persones que van formar part de la columna de caminants que va sortir des de cada poble.