Sou a: Inici / Notícies / Comunicat de l'Ajuntament i CASSA

Comunicat de l'Ajuntament i CASSA

L'aigua de la xarxa d'Oliana compleix totes les garanties sanitàries

06-06-2018

L’Ajuntament d’Oliana i CASSA, la companyia subministradora, comuniquen a la població que l’aigua subministrada al municipi compleix tots els nivells de qualitat i salubritat que estableix la reglamentació tècnico-sanitària vigent per a l’abastament i control de qualitat d’aigües potables de consum públic. Com a empresa distribuïdora, CASSA realitza diàriament i de forma exhaustiva, la vigilància dels nivells de qualitat de l’aigua segons estableix la legislació vigent abans esmentada. A més, cada any es realitzen més de 30 analítiques de l’aigua subministrada al municipi mitjançant laboratoris adscrits a l’Administració.

A finals de maig es va produir un episodi puntual d’avís a la població, a partir de la detecció de traces d’olis i greixos en l’aigua subministrada. Tot i que aquests paràmetres no estan inclosos en la normativa legal vigent que regula la qualitat de l’aigua potable i, per tant, l’aigua tenia totes les garanties sanitàries, l’Ajuntament i CASSA, a instàncies del departament de Sanitat de la Generalitat, van demanar a la població que no es consumís l’aigua de la xarxa per beure i cuinar. Després de diverses analítiques, que van confirmar la innocuïtat de les traces detectades, es va aixecar el Ban municipal, un cop es va comptar amb el vistiplau del Departament de Sanitat.

Aquest dijous, 7 de juny, a les 20 hores, l’Ajuntament d’Oliana ha programat una sessió informativa on es resoldran tots els dubtes sobre l’aigua potable als veïns i veïnes del municipi. Serà a la Sala d’Actes de l’Ajuntament.

CASSA gestiona el servei municipal d’aigües d’Oliana des de l’any 2005. En aquests 13 anys, mai s’havia produït un episodi com el del passat mes de maig.

La companyia CASSA recorda als veïns i veïnes d’Oliana que a la pàgina web http://www.cassa.es/municipi/oliana es pot accedir a la informació sobre la duresa de l’aigua al municipi i també a les analítiques de l’aigua que es publiquen al portal estatal del SINAC.