AVUI 16 º max: 16 º min: -1º
Sou a: Inici / AJUNTAMENT / L'Alcalde / Entrades / Visita a la palanca de Tragó

Visita a la palanca de Tragó

El dia 3 de febrer l’alcaldessa de Peramola, la Sra. Gemma Orrit, el Sr. Joan Gandara, enginyer de camins, canals i ports, i un servidor vàrem fer una visita per inspeccionar la palanca de Tragó i determinar-ne l’estat de conservació.

10-02-2017

Palanca de Tragó

Cal recordar que després de les riuades de 1982, la petita palanca que connectava el marge dret i esquerre del riu va ser arrosegada per l'aigua i va desaparèixer. Al juny del 1983 es va redactar el projecte d'una nova passarel·la, de tipus atirantat, per tornar a connectar els dos marges del riu Segre. Posteriorment, es va executar la seva construcció dins de les obres de reposició que va fer la Confederació Hidrigràfica de l’Ebre (CHE) per restablir els mals provocats per la riuada. Han passat gairebé 34 anys i, llevat d'alguna actuació de pintura, poc manteniment s'hi ha fet.

És voluntat dels dos ajuntaments vetllar per aquesta infraestructura i continuar donant el servei de comunicació entre els dos municipis. Des de l'Ajuntament d'Oliana s'ha enviat una carta a la CHE per saber de qui és competència el manteniment de la palanca, ja que està dins del Domini Públic Hidràulic.

Retornant a la visita de la setmana passada i aconsellats per l'enginyer, es va acordar que es redactaria una memòria del manteniment que cal fer-hi per donar seguretat als seus usuaris.

Un cop tinguem el pressupost de l'actuació de conservació es buscarà el finançament necessari per tirar-ho endavant, tot treballant conjuntament amb l’Ajuntament de Peramola.