Sou a: Inici / CONSISTORI / L'Alcalde / Entrades / Reunió amb la Confederación Hidrográfica del Ebro (CHE)

Reunió amb la Confederación Hidrográfica del Ebro (CHE)

Els alcaldes del Consorci Segre Rialb es van reunir amb el president i la secretària general de la CHE.

30-06-2017

Els assistents a la reunió de la CHE

La presidenta del Consorci Segre Rialb acompanyada dels alcaldes i alcaldesses de Baronia de Rialb, Oliana, Peramola i Tiurana es van reunir el passat dia 30 de maig a la seu de la CHE per parlar i fer el seguiment de les obres de compensació pendents d’executar per part de l’organisme de conca. Totes elles relacionades amb el territori afectat per la construcció de l’Embassament de Rialb.

El passat mes de febrer va fer 17 anys que es va inaugurar la presa de Rialb. Des d’aleshores, les inversions han estat mínimes; obres com la perimetral de l’embassament, la carretera de Politg, el retorn de cases i terrenys expropiats, regs de compensació, embarcadors, accessos a l’embassament, entre molts d’altres i que encara estan pendents. El llac de cua de l’Embassament va ser l’obra que, com a olianès, més vaig voler reivindicar. Aquest deute amb els municipis de Peramola i Oliana ha de ser una de les obres de compensació que ha de servir per donar un valor afegit al potencial turístic que tenim i fer d’aparador i tastet del que pot oferir les 1500ha de l’embassament.

La resposta per part de la CHE va ser que en aquests moments una partida econòmica per atendre aquesta inversió no està disponible, però que cal refer el llistat d’obres pendents i triar quines són prioritàries i quines poden esperar. A partir d’aquí, el darrer pas és el de buscar el finançament necessari per a poder executar-les.