AVUI 11 º max: 11 º min: -2º
Sou a: Inici / AJUNTAMENT / L'Alcalde / Entrades / Resum d'una setmana molt excepcional

Resum d'una setmana molt excepcional

El passat divendres dia 15 de setembre a les 15 hores va arribar la cèdula de citació de la Fiscalia al correu electrònic de l’Ajuntament. La meva sorpresa va ser el dilluns dia 18 a mig matí quan vaig llegir que jo seria el primer alcalde de Catalunya a declarar davant del Fiscal.

22-09-2017

Entrada als jutjats de la Seu. Foto: Adrià Ropero

No tinc paraules per descriure aquell moment. De la mateixa manera tampoc tinc paraules per descriure el moment que pujava per les escales d’accés al jutjat de la Seu d’Urgell el dimarts dia 19. Les imatges són prou explícites.

Crec, i així ho vaig manifestar, que considero fora de lloc i desmesurat que el govern central utilitzi aquesta via per aturar el procés que estem vivint. Nosaltres, els alcaldes i les alcaldesses de Catalunya hem d’estar al costat dels nostres veïns i veïnes que ens van escollir, democràticament, perquè els representéssim durant els quatre anys de legislatura.

Des de fa una setmana han anat produint-se actes arreu del país per tal de donar suport al referèndum. El primer va ser el passat dissabte a la plaça Sant Jaume de Barcelona, on més de 700 alcaldes vam ser convocats per les entitats municipalistes per manifestar el nostre rebuig a les maniobres del govern de Madrid. Allà vam donar el nostre suport a la llei del referèndum i vam posar a disposició els llocs habituals per celebrar les votacions.

El dimecres dia 20 es van convocar diverses concentracions per protestar davant dels registres duts a terme a les diferents conselleries a Barcelona. Aquella mateixa nit molts ciutadans de Catalunya van sortir a donar el seu suport a les places i carrers de les seves viles i ciutats de forma extraordinària. També, dijous dia 21 la ciutadania va ser convocada davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en defensa dels detinguts del dia anterior.

Ara no podem parar, ara no podem fer ni un pas enrere. Ha costat molt arribar fins aquí, no tenim por i, per molt que diguin i facin, nosaltres a la nostra. Sense violència, amb alegria i convicció. El dia 1 d’octubre tothom ja sap el que ha de fer. En un país democràtic i en ple segle XXI, ningú pot prohibir que un poble expressi lliurement la seva voluntat. La comunitat internacional ens mira, s’ha interessat molt pel procés que està vivint aquests dies Catalunya. És una clara mostra de civisme, participació i realitat democràtica. SEGUIM!

VISCA CATALUNYA!