Sou a: Inici / CONSISTORI / L'Alcalde / Entrades / Projecte d’agermanament amb el poble sard d’Ulìana

Projecte d’agermanament amb el poble sard d’Ulìana

Es crea la comissió de treball encarregada de l'agermanament amb el poble d'Ulìana

03-02-2017

Rètol d'entrada a la població sarda d'Ulìana

Des de fa anys, diversos habitants d’Oliana i el poble sard d’Ulìana estan en contacte, després que la casualitat portés a conèixer els dos pobles a través dels seus clubs de futbol. Finalment des de l’Ajuntament volem tirar endavant el projecte d’agermanament dels dos pobles.

El passat mes de setembre una treballadora de l’Ajuntament es va desplaçar a Sardenya per presentar conjuntament amb l’Ajuntament d’Ulìana la sol·licitud d’una subvenció europea que finalment no se’ns ha atorgat. De les més de 500 sol·licituds que es van presentar al projecte, només unes 120 han estat aprovades. La majoria d’elles s’han atorgat a projectes més grans, destinats a treballar innovació tecnològica o debatre sobre la situació europea actual, és per això que el nostre projecte d’agermanament, tot i estar força ben valorat, no s’ha acceptat.

Tot i així, volem tirar endavant les activitats que havíem acordat i per això aquest dimarts s’ha celebrat la primera reunió amb la comissió de treball que s’encarregarà de desenvolupar el projecte. La comissió està formada per l’alcalde, els regidors de cultura i el de turisme, la tècnica de l’oficina de turisme i tres veïns d’Oliana que en diverses ocasions han visitat el poble sard i han mantingut el contacte amb alguns dels seus habitants.

A partir d’ara continuarem el contacte amb Ulìana per desenvolupar el projecte, tancar propostes, i poder fer l’acte d’agermanament aquest proper mes d’agost durant la nostra Festa Major.