Sou a: Inici / CONSISTORI / L'Alcalde / Entrades / Oliena i Oliana serem pobles agermanats el proper mes d’agost

Oliena i Oliana serem pobles agermanats el proper mes d’agost

Aquesta setmana el regidor de Turisme Ricard Pérez i jo mateix com a Alcalde d’Oliana, ens hem desplaçat al poble sard d’Ùliana per tancar els detalls de l’agermanament dels nostres pobles.

03-03-2017

Els representants dels dos pobles a l'Ajuntament d'Ùliana

La coneixença entre ambdues poblacions comença cap a l’any 1990, quan un jove sard, en Franco, que visitava el Pirineu francès i Andorra anava de camí cap a Barcelona i va parar a Cal Massana. Allà hi va veure un cartell que anunciava un partit de futbol entre l’Oliana i un altre equip. Va tenir una bona sorpresa ja que ell venia d’Ùliana i desconeixia l’existència de la nostra vila. Va demanar el cartell i se’l va emportar al club de futbol del seu poble.

La primera visita que es va fer al poble d’Ùliana va ser l’any 1992 quan l’equip de futbol d’Oliana, encapçalat pel seu president Joan Camardons de Cal Tomàs i Ricardo Azlor van aconseguir portar-hi l’equip infantil de l’Oliana per jugar un torneig.

Posteriorment hi ha hagut més trobades entre olianesos d’aquí i d’allà, la més recent va ser el 2013 quan un grup de dones d’Oliana van ser convidades a assistir a la festa de “Cortes Apertas”, una mostra de les diferents tradicions i artesania d’Ùliana. La delegació d’olianeses hi varen mostrar els vestits típics d’aquí i algunes danses com la sardana.

Des de feia anys se’ns demanava la col·laboració de l’Ajuntament per fer un pas més i formalitzar l’agermanament, i quan el passat mes de desembre se’ns va denegar la subvenció europea del programa Europa pels ciutadans que havíem sol·licitat, vàrem acordar continuar el projecte mitjançant altres recursos.

A Ùliana ens han rebut molt amablement l’Alcalde, Martino Salis i la regidora de Turisme, Lidia Puligheddu amb qui hem estat treballant un document d’agermanament que vol promoure l’intercanvi turístic i cultural entre els nostres pobles. L’agermanament ha de servir per establir contacte entre els respectius habitants i poder intercanviar experiències.

A més també hem estat treballant per acordar la proposta d’agermanament que vàrem esbossar des de la comissió de veïns i Ajuntament que es va crear a principis d’any. L’agermanament tindrà lloc el proper mes d’agost durant la Festa Major d’Oliana, en la que se celebraran diversos actes populars, mostres de cultura dels dos pobles i un acte institucional per fer-lo oficial. Més enllà dels actes del mes d’agost, es programaran trobades en diferents moments de l’any per compartir coneixements.

Miquel Sala Muntada, Alcalde d’Oliana