Sou a: Inici / CONSISTORI / L'Alcalde / Entrades / Obres al Congost dels Tres Ponts

Obres al Congost dels Tres Ponts

Des de fa un temps la situació de la carretera C-14, al seu pas pel congost dels Tres Ponts, ha empitjorat.

27-01-2017

Visita del Conseller Josep Rull a la zona dels Tres Ponts

Diversos accidents de més i menys gravetat degut a les pedres que cauen de les parets de la muntanya s’han anat succeint i és que les malles de protecció que s’hi van col·locar fa un parell d’anys, no eren una mesura definitiva, sinó que havien de ser una solució provisional mentre es preparava el projecte del túnel que es construirà properament.

Des dels diferents municipis afectats per aquesta problemàtica va sorgir una plataforma veïnal per pressionar al Govern de la Generalitat a prendre mesures sobre aquest tema.

El passat 12 de gener en una visita a l’Ajuntament d’Organyà, Josep Rull, Conseller de Territori i Sostenibilitat, i Ricard Font, responsable de la Secretaria d’Infraestructures i Mobilitat, van explicar el projecte del túnel.

En aquesta visita es va explicar que el passat mes de desembre la Generalitat va licitar les obres amb un pressupost total aproximat d’uns 50 milions d’euros de despesa plurianual. Serà als pressupostos de cada any de la Generalitat de Catalunya on es recollirà l’assignació que es  destinarà al projecte per tal de poder dur a terme la part prevista d’aquesta actuació, respectant en tot cas el termini de 36 mesos que han de durar les obres.

També es va anunciar que es crearia una comissió de seguiment conjunta entre el Departament de Territori i Sostenibilitat, els Ajuntaments de l’Alt Urgell, l’empresa adjudicadora i el grup de veïns mobilitzats per tal que tot el procés es realitzi de forma transparent.

Pel que fa a les afectacions del trànsit, en aquest moment s’estan col·locant més xarxes de protecció i pantalles dinàmiques, una actuació d’1,5 milions d’euros per la qual es dóna pas alternatiu per un sol carril mentre s’hi treballa.

Un cop es comenci a treballar en el túnel el primer que es farà serà un tram de carretera alternativa a l’indret on aniran les boques nord i sud del túnel per tal d’afectar el mínim la circulació mentre es realitza la perforació.

El túnel farà 1,3 km i tindrà diverses sortides d’emergència que donaran a la carretera actual. Quan es treballi en aquests punts, a finals de les obres, serà quan es produiran més talls de trànsit. Es preveu que les obres acabin el 2020.

Miquel Sala Muntada, Alcalde d’Oliana