AVUI 16 º max: 16 º min: -1º
Sou a: Inici / AJUNTAMENT / L'Alcalde / Entrades / Llum verda al projecte d'estalvi energètic d'Oliana

Llum verda al projecte d'estalvi energètic d'Oliana

Consell Comarcal, Ajuntaments i EMD’s (Entitat Municipal Descentralitzada) de la comarca de l’Alt Urgell hem presentat a la convocatòria d’ajuts Fons Europeu de Desenvolupament Regional [FEDER] 2016-2020, un projecte d’estalvi energètic, reducció de les emissions de CO2 i dinamització del sector forestal que ens ha estat concedit, i que es durà a terme durant els tres propers anys.

17-03-2017

Foto: Wordpress

Forets4local és un projecte amb uns objectius que prioritzen la gestió forestal dels boscos de propietat de l’administració local per extraure’n la biomassa, transformar-la en estella i utilitzar-la en instal·lacions tèrmiques i calderes públiques. Dos centres logístics d’aprovisionament i distribució, un al municipi de  Montferrer i Castellbò, i l’altre al municipi d’Oliana, serviran per donar servei a les 13 instal·lacions tèrmiques previstes en el projecte.

El pressupost és de 1,4M€ per a les instal·lacions tèrmiques i 187.000€ per als centres de distribució. El projecte a la comarca l’executarà la Diputació de Lleida, que en finançarà un 25%. El Consell Comarcal, els Ajuntaments i EMD’s aportaran un 25% i el 50% restant es finançarà amb fons FEDER.

Dues instal·lacions de biomassa, una al col·legi Sant Jordi i l’altra al pavelló Francesc Betriu (que donarà servei la Llar d’Infants i a la Sala Polivalent) són els projectes presentats per l’Ajuntament d’Oliana. També està prevista una caldera de pellet a l’edifici de l’Ajuntament.

La posada en marxa d’aquest projecte evitarà l’emissió d’unes 430 tones de CO2 a l’atmosfera. L’aprofitament forestal, afegit a l’estalvi econòmic pel canvi de combustible, és una oportunitat per tornar a donar valor als boscos, produint una energia renovable, sostenible, de proximitat i la creació de llocs de treball a la comarca.