Sou a: Inici / CONSISTORI / L'Alcalde / Entrades / La CHE modifica el límit de la potència màxima permesa per embarcació a l'embassament de Rialb

El passat dilluns dia 14 d’agost es va publicar al B.O.E. la resolució de modificació de la norma de navegació que limitava la potència de les embarcacions a motor a 50 CV.

08-09-2017

Embarcacions a l'embassament de Rialb

L’any 2013 en una reunió amb el president de la CHE (Confederación Hidrográfica del Ebro) se li van plantejar una sèrie de canvis del reglament de navegació vigent en aquells moments a l’embassament de Rialb per tal d’ampliar el ventall de possibilitats que ens oferia la làmina d’aigua: el primer era l’augment de l’alçada de l’arbre de les embarcacions a vela, de 5 metres a 8 metres; el segon, l’augment dels cavalls de potència de les embarcacions a motor, de 50cv a 150cv. Aprofitant el benentès també vam proposar si seria possible poder destinar una zona degudament senyalitzada de l’embassament per la navegació amb moto d’aigua.

En la sessió ordinària del ple del Consorci Segre Rialb del dia 26 de setembre del 2014 es va aprovar aquesta proposta i es va enviar a la CHE.

Després de quasi tres anys s’ha resolt part d’aquesta proposta de millora que consisteix en augmentar la potència dels motors de les embarcacions a 150cv. Aquest petit canvi pot donar més oportunitats a la navegació de motor i ampliar l’oferta d’activitats a desenvolupar a la làmina d’aigua. Pel que fa a la resta de canvis, hi continuem treballant per anar avançant i poder aconseguir un atractiu turístic molt important pel territori.