AVUI 16 º max: 16 º min: -1º
Sou a: Inici / AJUNTAMENT / L'Alcalde / Entrades / Inauguració de les obres a l'església romànica de Santa Eulàlia de les Anoves

Inauguració de les obres a l'església romànica de Santa Eulàlia de les Anoves

Aquest dilluns dia 1 de maig es va celebrar l’aplec de Santes Creus a l’església de Santa Eulàlia a les Anoves.

05-05-2017

Foto: Jordi Pasques

Es va fer un petit acte amb els assistens a l’aplec per inaugurar l’obra de restauració de la teulada de l’església. Vam comptar amb la presència de l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan Enric Vives, el Secretari General del Bisbat, Mn. David Codina i Mn. Jaume Vila, rector del municipi.

El pressupost de l’actuació era de 17.400€. L’estructura de la nova coberta és de fusta tractada i està recolzada sobre un tirant de formigó armat al voltant de tot el perímetre de la teulada per reforçar la volta principal. També s’ha restaurat l’espadanya i a la façana oest, on hi havia una esquerda molt important. Per assegurar la impermeabilitat de la coberta, s’ha col·locat un placa de tipus Onduline sotateula.

Per cobrir la despesa econòmica, agraeixo la col.laboració de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, del Bisbat d’Urgell i als veïns i veïnes de les Anoves que, gràcies a les seves aportacions, aquesta obra reclamada des de feia anys, finalment s’ha pogut dur a terme. Conservar el nostre patrimoni és obligació de tots, perquè les generacions futures puguin gaudir del llegat dels nostres avantpassats. Aquesta església romànica ja és citada en un document de l’acta de consagració de la Catedral de Sta.Maria de la Seu d’Urgell al s.IX.