Sou a: Inici / CONSISTORI / L'Alcalde / Entrades / Arranjament de la captació d'aigua de les fonts d'Oliana

Arranjament de la captació d'aigua de les fonts d'Oliana

L’any 1931 es va portar l’aigua de les fonts fins al municipi d’Oliana i es va fer la xarxa de distribució per abastament de boca a les vivendes. En la mateixa actuació també es va construir la xarxa de clavegueram.

24-03-2017

El punt de captació d'aigua d'Oliana

Al llarg dels anys i amb l’augment de la població, es van construir pous a l’Horta per captar més aigua. Tal com demostren les dades del 2016, la captació de Les Fonts aporta un 17% del volum total al dipòsit de La Codina, sense haver de bombejar.

Amb la voluntat de no deixar perdre aquest recurs històric i natural es preveu una actuació de millora i condicionament per complir amb la normativa sanitària actual. Actualment tenim problemes per captar l’aigua quan plou, ja que s’enterboleix i durant uns dies no es pot aprofitar.

La setmana passada vaig assistir a la presentació de la nova convocatòria de subvencions de l’Agència Catalana de l’Aigua al CETAP de la Seu d’Urgell. Aquesta convocatòria va adreçada a ens locals per tal d’invertir en actuacions d’abastament en alta. L’import per les anualitats 2017, 2018, 2019 és de 10M€.

L’import total de l’obra és de 46.000€. Des de l’ajuntament estem preparant la documentació per presentar-nos a aquesta convocatòria d’ajuts, per complementar la subvenció que ja tenim atorgada de la Diputació de Lleida per un import de 25.000€. La previsió és executar aquest projecte l’any 2018.