Sou a: Inici / CONSISTORI / L'Alcalde / Entrades / 75è aniversari de l'Institut d’Estudis Ilerdencs.

75è aniversari de l'Institut d’Estudis Ilerdencs.

El passat dissabte vaig assistir als actes de celebració del 75è aniversari de la fundació de l’Institut d’Estudis Ilerdencs a Lleida.

31-03-2017

Celebració del 75è aniversari de l'IEI

El president de la diputació el Sr. Joan Reñé, juntament amb l’escriptor Josep Vallverdú, van presentar l’esdeveniment. També es va projectar el vídeo commemoratiu de la celebració. Més tard, l’espectacle "900 cultures" va omplir de llum i color la façana del carrer Blondel.

El 25 de març de l’any 1942, el Sr. Josep Maria Porcioles, president de la diputació d’aquell moment, va signar l’acta de constitució de l’Institut d’Estudis Ilerdencs. Les funcions bàsiques d’aquest organisme són fomentar i desenvolupar els valors culturals de les terres lleidatanes. Així mateix ho contemplen els primers estatuts de l’any 1942. La seu d’aquesta institució és l’antic Hospital de Santa Maria que l’any 1925 va canviar d'ubicació.

La investigació de temes relacionats amb les comarques, el foment de l’art, les ciències i les lletres, i la difusió de la cultura són els objectius per els quals anualment convoca línies d’ajuts. Per aquest motiu, el dia 14 de març va sortir publicat a la Base de datos nacionales de subvenciones la preconvocatòria de subvencions del IEI per l’anualitat 2017, però encara no ha estat publicada al BOP. Tant Ajuntament com associacions hi poden optar. Així doncs, us convido que hi feu un cop d'ull, ja que podeu trobar algun ajut per a millorar la vostra associació.