Sou a: Inici / CONSISTORI / L'Alcalde / Entrades / 37a Sessió del Consell General de Muntanya

37a Sessió del Consell General de Muntanya

El passat dimarts 18 de juliol es va celebrar la sessió ordinària del Consell General de Muntanya, enguany presidida pel Conseller Josep Rull i Andreu, al Consell Comarcal de Cerdanya.

22-07-2017

Com a membre del Consell General de Muntanya, vaig assistir-hi. En el tercer punt de l’ordre del dia es va parlar del avantprojecte de la llei de muntanya. Cal recordar que la primera llei de muntanya es va publicar el dia 9 de març de 1983, després de 34 anys ja era hora d’actualitzar-la.

L’objectiu d’aquesta llei és establir un conjunt de mesures i d’instruments pel desenvolupament social i econòmic. També vol millorar la qualitat de vida de la població dels territoris de muntanya, tenint en compte l’orografia, les condicions climàtiques, els valors naturals i culturals que li són propis i el paper important que tenen en l’equilibri territorial.

Pel tercer trimestre del 2017, està previst iniciar un procés participatiu per exposar la llei al públic i poder consensuar amb el territori l’abast d’aquesta nova llei. En el quart trimestre es durà a terme l’aprovació de l’avantprojecte i començaria el tràmit parlamentari.

Us convido a participar-hi.