Sou a: Inici / CONSISTORI / L'Alcalde / Entrades / 1 d'Octubre, un dia per no oblidar

1 d'Octubre, un dia per no oblidar

La tensió viscuda a Oliana el passat dia 1 d’octubre posa en valor la força dels veïns i veïnes.

06-10-2017

Manifestació de l'aturada de país del 3 d'octubre

Els fets viscuts diumenge passat al poble han fet sortir la cara més humana i solidària d’Oliana. El que va començar sent una jornada festiva, des de les cinc del matí, on desenes i desenes de ciutadans es van congregar davant l’Ajuntament per defensar el nostre col·legi electoral, es va transformar en un dia de nervis, d’incertesa, de por i moments d’angoixa. La tensió era present. Un dels moments més durs, va ser quan van començar a arribar les tristes imatges de la repressió que van patir els veïns de Ponts. Des d’aquí aprofito per enviar-los-hi molta força.

Va ser aleshores quan vam començar a veure que potser la millor resposta a aquestes actuacions de les forces de seguretat era la de tancar el col·legi electoral i protegir els centenars de vots que, durant tot el dia, s’havien anat sumant. Els possibles danys materials es van convertir en secundaris; evitar qualsevol mena d’aldarull o càrrega que posés en risc la integritat física de les persones que custodiàvem la Casa de la Vila va ser la nostra principal preocupació.

Dilluns dia 2 a les 12 de migdia vam celebrar un acte molt emotiu davant de l’Ajuntament. Es va llegir el manifest de rebuig a la violència emprada el dia 1 per reprimir i devaluar els comicis arreu de Catalunya. I dimarts, la marxa lenta va ser, altra vegada, una mostra de civisme i de reivindicació del que som i del que volem ser. La dita “olianesos, mal entesos” aquesta setmana no ha servit. Hem demostrat que quan convé hi som, sense cap mena de por i en defensa de la democràcia i del nostre país.

Som dignes del nostre poble, gràcies a tots i totes per ser-hi!

VISCA CATALUNYA!